Nei, strengt tatt er det bedre med ingen politikk enn symbolpolitikk. Symbolpolitikk er å gi intrykk av at en tar en sak på alvor, uten å gjøre det. Hva vil man oppnå med rushtidsavgift? Jo, mindre bilkjøring. Men det fordrer at man legger inn en dyr avgift. Og hvis man ikke er villig til det, så er det i grunn å beregne som en ren fiskal avgift og rent miljøpolitisk blir det symbolpolitikk.
hyggelig av deg å indirekte innrømme at høyre ikke har noen politikk når det gjelder bedring av bymiljøet. Det har jeg (mfl) lenge visst, men de fra Høyre jeg har diskutert dette med tidligere har så langt benektet det...(køprising/rushtidsavgift dreier seg om langt mer enn CO2 og redusert biltrafikk...)
Nei, strengt tatt er det bedre med ingen politikk enn symbolpolitikk. Symbolpolitikk er å gi intrykk av at en tar en sak på alvor, uten å gjøre det. Hva vil man oppnå med rushtidsavgift? Jo, mindre bilkjøring. Men det fordrer at man legger inn en dyr avgift. Og hvis man ikke er villig til det, så er det i grunn å beregne som en ren fiskal avgift og rent miljøpolitisk blir det symbolpolitikk.
SvarSletthyggelig av deg å indirekte innrømme at høyre ikke har noen politikk når det gjelder bedring av bymiljøet. Det har jeg (mfl) lenge visst, men de fra Høyre jeg har diskutert dette med tidligere har så langt benektet det...(køprising/rushtidsavgift dreier seg om langt mer enn CO2 og redusert biltrafikk...)
SvarSlett