- les bloggen nå - ny og bedre - mer innhold -

mandag, juni 09, 2008

Vennligst betal for å bidra

Telefonkatalogen™ ønsker nå å ta seg betalt for å motta "varene" de lever av å selge. De sendte i dag ut en mail med " Viktig info fra Telefonkatalogen™" som i korthet går ut på at de ønsker å få betalt 249,- av meg for at de skal få lov til å publisere opplysninger om min e-post, hjemmeside, kontaktinformasjon til arbeidssted og ekstraoppføring på telefonnummer mm. Siden dette i all hovedsak dreier seg om bidrag fra meg som vil gjøre produktet deres bedre ble jeg mildt sagt noe overrasket.
Jeg har enda til gode å se en avis ta seg betalt av journalistene for bidra, en festival som ber artistene betale for å få både lyd og lys til showet sitt ol. Jeg kvitterte derfor med å foreslå det motsatte:

Hei!

Jeg mottok nettopp en epost (Viktig info fra Telefonkatalogen™) der dere uttrykker et ønske om at jeg betaler dere 249,- for at dere skal få lov til å trykk info om min e-post, hjemmeside, kontaktinformasjon til arbeidssted og ekstraoppføring på telefonnummer. Siden alt dette er info som vil bidra til å høyne kvaliteten på deres tjeneste foreslår jeg at dere betaler meg 250,- i året for å føre det opp i Telefonkatalogen Min Side. Dersom dere ikke er enig i mitt forslag, er det helt greit for meg at dere fjerner dette fra og med 23. juni.
Folk vil uansett klare å finne meg (og øvrig kontaktinfo) via 1881, facebook, google, LinkedIn, twitter mm.

Med vennlig hilsen og håp om positivt svar

Carl Christian Grøndahl


Jeg venter fortsatt på svar, så denne vil bli oppdatert

hmm...lurer på om jeg skal knytte en betaltjeneste til kommentarfeltet på bloggen her......?

1 kommentar:

Anonym sa...

Eg har tagga deg til eit sommarlett meme.