- les bloggen nå - ny og bedre - mer innhold -

søndag, september 09, 2007

Stemme Venstre?

I morgen tror jeg jamme jeg skal stemme venstre. Har egentlig visst det ganske lenge. Jeg stemmer Venstre fordi innholdet i politikken og programmet de har er bra, ikke på grunn en leders evner som kommunikatør. Det viktigste for meg med Venstres politikk er at den er tuftet på liberale verdier og vil bidra til en samfunnsutvikling med en god balanse mellom frihet og ansvar samt at miljø og byutvikling er langt tydeligere prioritert enn hos de fleste andre alternativene. Jeg stemmer Venstre på tross av, ikke på grunn av Lars Sponheim.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det er på tide med felles front mot det fordummende debatt-klima som herjer Norge og verden. Valg plakatene du trekker frem er glitrende eksempler på det Zizek (jepp - radikal sosialist) kaller "the double blackmail". Et triks som kommunistene plantet - og FrP rendyrker - og Høyre bruker oftere enn det som godt er. Å ikke akseptere fordummingen innebærer; en er ikke for terror om en er mot krigen i Irak; en er ikke for sløseri og puter under armene om en er for å ta vare på de svakeste i samfunnet; en er ikke mot "det norske" om en er mot FrP's måte å omtale utgrupper på; en er ikke mot individet om en samtidig har en tenkning om at samfunnet kan aktivt påvirkes i den ene eller andre retning (næringslivet gjør dette 24t i døgnet - hvorfor kan ikke det offentlige gjøre det - politikere kan en jo tross alt stemme på - det kan en ikke med cola Norge).

Konsekvensen av "the double blackmail" (om man går i fella) er en impotent politisk debatt drevet på impuls og på falske premisser. Stå på!