- les bloggen nå - ny og bedre - mer innhold -

søndag, desember 03, 2006

Julegaver

Desember. Det er vel på tide å sende inn ønskelista til nissen. Siden det ikke bare er nissen som gir meg gaver, tenkte jeg det kunne være en ide å legge den her, til allmenn beskuelse og latter. Men forrige dagen så jeg et innslag i nyhetene om stadig nye handlerekorder. Vi har forøvrig handlet mer enn noen gang hver desember de siste fem åren. Skal ha, skal ha. Materialismen og økt forbruk er det bærende element i samfunnet, og jeg vet jo selv at jeg ikke er noe unntak.
Men jeg ble litt kvalm. Hva skal vi med alle tingene? Stue de i loft og kjeller? Sørge for at vi har nok av ting å rydde i hjemmene våre?
Så tok jeg en titt på lista mi. Det var godt å se at de øverste punktene på lista ikke var ting som kan kjøpes på senteret.
Det er delt førsteplass mellom barnehageplass til Frida Olette og søvn hele natta hver natt.

1 kommentar:

Lenemor sa...

Kan dessverre ikke gi deg verken barnehageplass eller en hel natt med søvn i julegave, uansett hvor mye jeg ville.. Men dra på deg et par prolapser, det gjorde jeg, og vips fikk jeg barnehageplass på prioritert grunnlag. Og når det gjelder sovingen har jeg bare en ting å si:

http://lenemorsverden.blogspot.com/2006/11/jaaa-vi-sover.html

Vår skjønning sover etter 10 måneder med helvete, og vi takker som sagt Ventolin og Flutin. Han må fremdeles ligge i posen, men det får så være. Hjelper ikke posen på Frida Olette?
Glemte Eva å banke i bordet da hun proklamerte at det hjalp??