- les bloggen nå - ny og bedre - mer innhold -

mandag, april 16, 2007

en suicidal helg

”- Det er jo nærmest sosialt selvmord ikke å være på Facebook for tiden”
sitat Marte Vike Arnesen
student sosialantropologi ved Universitetet i Bergen (UiB).
I følge Aftenposten Søndag 15. April

-Ja vel...

...på fredag, da vi var en tur i byen for å møte en kompis og han måtte avlyse pga uforutsette hendelser, fant vi fort ut at på tross av ”mange” ”venner” på facebook, så hadde vi ingen utsikter til en ny (erstattnings-) caféavtale...
Så vi dro hjem. Der møtte vi naboen på trappa. Han ville gjerne være med å prøve vår nye grill på vår flotte veranda. Det ble både mat, øl og portvin i løpet av kvelden. I tillegg fikk jeg klatra med en kompis, hatt venner på besøk til mer grilling og settlersspill, lekt i sandkassa med min datter og sett film sammen med min kjære i løpet av helgen. Alt ble avtalt og gjennomført helt uten bruk av facebook. Og det var veldig sosialt. Jeg må si jeg koste meg mer i helgen enn da jeg logga inn mandag morgen for å se om jeg hadde fått noen nye venner i løpet av natta....

3 kommentarer:

Planuspiken sa...

Facebook er bare masete :-)

Unknown sa...

Takk og lov for fonuftige ord. Facebook har sin underholdningsverdi, men det er vel egentlig alt det er også.

Programsekretariatet sa...

mrsmt;-D

før i tiden het det seg at man hadde en usynlig venn... nå er de visst kommet til cyberspace..