- les bloggen nå - ny og bedre - mer innhold -

onsdag, mars 12, 2008

Butikken sin

Japan Photo i Bergen er butikken som vet å ta ansvar for å beholde gode kundeforhold. Eva og jeg har i lengre tid irritert oss stadig mer over det vi har opplevd som treghet og manglende service. Før jul i fjor, nærmere bestemt 10. desember måtte vi levere inn vårt kompaktkamera da skjermen dessverre var blitt helt sort. De var redd de ikke klarte å fikse det til jul sa de. Det hadde vi forståelse for. Så i midten av januar stakk jeg innom for å høre hva som skjedde. -Hmmm...., -Vent litt... -Å, ja.. Det var ferdig hos reparatør og skulle være på vei til noen som skulle sende det videre til butikken. -Sannsynligvis har vi det i neste uke. Den er grei tenkte jeg. Men så viste det seg ikke å være tilfelle. Etter gjentatte besøk med to ukers mellomrom (hvor betjeningen stadig har vært spakere i stemmen...) har de enda ikke klart å finne helt ut av status på kameraet ei heller hvor det er...
Så i går (3 mnd etter at vi hadde levert det) sa vår eminente ekspeditør: Dette er flaut. Dette skal ikke skje, dette er vår feil, og vi skal rette opp i dette. Nå.
-okay, supert tenkte jeg.
Enden på visa ble at vi i dag leverte inn manualer, lader mm fra det gamle kamerate, og fikk det erstatt med et nytt kamera av bedre modell.

her er det nye kameraet, foreløpig uprøvd, for batteriet er fortsatt i laderen som du ser...

Greit, det tok tid, men de viste meg som kunde at de tar forhandleransvaret sitt seriøst. Det gjør at jeg får lyst til å handle mer der. Mer venting for vår del hadde ført til at jeg aldri ville ha returnert.

Ingen kommentarer: