- les bloggen nå - ny og bedre - mer innhold -

mandag, mars 31, 2008

Kudos!

Kudos...
hvor ble det av gode gamle norske ord som honnør og ros?

Det begynner egentlig å bli ganske lenge siden jeg hadde denne reaksjonen - men jeg har etterhvert skjønt at nye grupper viser sin identitet bla gjennom språket, så jeg har etterhvert avfunnet meg med at bloggere foretrekker å gi kudos som et uttrykk på en direkte tilbakemelding på noe de er fornøyde med eller liker. Da kan jeg ikke være dårligere. I dag vil jeg derfor gi Kudos til Knut Arild Hareide og Krf som vil avskaffe lisensen og statsfinansiere hele NRK-gilde.

De mest opplagte motargumentene er selvsagt at det vil være dypt udemokratisk og urettferdig for alle (begge 3 heter det vel) som ikke har TV.

Men som Hareide sier:
"NRK er en samfunnsinstitusjon med en positiv demokratibyggende effekt som alle nyter godt av"

For meg er en god allmennkringkaster på radio, nett og TV like essensielt som en ellers god infrastruktur. Dette har vi alle glede og nytte av både direkte og indirekte.

Ingen kommentarer: